موفق ترین افراد عادت های خاصی  در برنامه ی  روزانه شان  دارند

موفق ترین افراد عادت های خاصی  در برنامه ی  روزانه شان  دارند

موفق ترین افراد عادت های خاصی  در برنامه ی  روزانه شان  دارند

موفق ترین افراد عادت های خاصی  در برنامه ی  روزانه شان  دارند
موفق ترین افراد عادت های خاصی  در برنامه ی  روزانه شان  دارند

این افراد به موفقیت خودشان کمک می کنند و عادت هایشان عادت هایی مناسب به حساب می آیند.

عادت های افراد موفق متفاوت اند اما در این جا یکی از بهترین آن ها را معرفی می کنیم، یعنی عادت ایجاد یک لیست از کارهای روزانه قبل از این که روز شروع شود.

۳ گام برای برنامه ریزی و نوشتن برنامه روزانه وجود دارد:

 

۱- هر روزتان را از شب قبل برنامه ریزی کنید

هر دقیقه که برای برنامه ریزی وقت می گذارید، در زمان اجرا ۱۰ دقیقه در زمانتان صرفه جویی می کنید. برگی کاغذ در دست بگیرید و هر کاری را که در روز آینده باید انجام دهید روی آن بنویسید. اگر به هر دلیلی نتوانستید شب این کار را انجام دهید، باید این کار را صبح روز بعد قبل از هر کار دیگری انجام دهید. وقتی که این لیست را می نویسید، انگار که برای خودتان مسیری ایجاد می کنید تا در طول روز در آن حرکت کنید.

نوشتن لیست، فکر و اهدافتان را شفاف سازی می کند.

نوشتن لیست، باعث می شود تا در سطح بالاتری فکر کنید.

اگر کارتان را از روی لیست شروع کنید، هر روز بازده تان را ۲۵% افزایش می دهید.

یکی از عادت های افراد موفق این است که روزشان را از روی لیست شروع می کنند.

 

۲- قبل از شروع روز برای لیستتان اولویت تعیین کنید

با استفاده از قانون ۲۰/۸۰ کار کنید. اگر در لیستتان ۱۰ مورد برای انجام دادن دارید، دو تا از این موارد از تمامی موارد دیگر مهم تر هستند. همین طور از بالا تا پایین لیست را نگاه کنید و این سوال را از خود بپرسید: «اگر مجبور شوم دو ماه به جای دوری مسافرت کنم، کدام یک از این موارد را باید حتما انجام دهم؟»

زمانی که این کارهای مهم را مشخص کردید، زمان انجام آخرین مرحله برای شروع روز است.

 

۳- مهم ترین کارها را اول انجام دهید

سریع به سراغ مهم ترین کارتان بروید و تا انجام کامل آن رویش تمرکزتان را نگه دارید.

کلیه موفقیت ها در زندگی از کامل کردن پروژه ها به دست می آید و زندگی با عادات خوب کمک می کند که پروژه های بیشتری را تکمیل کنید.

پروژه هایی وجود دارند که چند قسمتی هستند. یعنی چندین قسمت کوچکتر دارند که باید انجام شود تا کل پروژه به سرانجام برسد. کارهایی که باید انجام شود را به ترتیب در یک چک لیست بنویسید و از مهم ترین آن ها شروع کنید. قسمت های کوچک تر پروژه را انجام دهید تا کل پروژه به انجام رسد. با انجام این فرایند، هر قسمتی را در یک زمان انجام می دهیم. این کار یکی از قدرتمند ترین کارهایی است که می توانید برای مدیریت زمان خود انجام دهید. می توانید با برنامه ریزی، شروع به انجام و کامل کردن مهم ترین کارهایتان، هر روز بهره وری تان را تا ۵۰% افزایش دهید.

 

نتیجه

اگر بتوانید این عادت های افراد موفق را در خود ایجاد کنید و این سه کار را به انجام برسانید، روز خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید، کارهایتان را به ترتیب اهمیت مرتب کنید و مهم ترین کارها را اول از همه انجام دهید، یک شبه بهره وری خود را متحول می کنید.