در سختی های زندگی شاد بمانید، (باید با این ۷ عادت خداحافظی کنید.)

در سختی های زندگی شاد بمانید، (باید با این ۷ عادت خداحافظی کنید.)

در سختی های زندگی شاد بمانید، (باید با این ۷ عادت خداحافظی کنید.)! اگر می‌خواهید در فراز و نشیب‌های زندگی شاد بمانید، با این ۷ عادت خداحافظی کنید.

در سختی های زندگی شاد بمانید، (باید با این ۷ عادت خداحافظی کنید.)
در سختی های زندگی شاد بمانید، (باید با این ۷ عادت خداحافظی کنید.)

جهت مشاوره انلاین و اینترنتی ، غیر حضوری از ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.

تماس و واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۴۹۴۸۷

برای مطالعه بیشتر : مثبت اندیشی

چگونه در خود شادکامی بیشتری ایجاد کنیم؟

اگر احساس خوشبختی در زندگی ندارید، با این ۸ عادت روزانه خداحافظی کنید!

چه عاداتی باعث خوشحالی زنان بازنشسته می شود؟

زندگی یک سواری وحشی است، اینطور نیست؟ پر از پیچ و تاب، چرخش و انحراف غیرمنتظره. اما نکته اینجاست: شادی مقصدی دست نیافتنی در افق نیست – بلکه چیزی است که در سفر با خود حمل می کنیم.

بنابراین، چرا اغلب احساس می‌کنیم که به جای رقصیدن در زیر نور خورشید، در گل و لای می‌چرخیم؟

خوب، من یک راز کوچک را به شما می گویم: این همان عادت های مزاحم است که ما در طول راه آن را انتخاب کرده ایم. آنها مانند سارقان کوچک شادی هستند که به صورت مخفیانه وارد زندگی ما می شوند و وقتی ما به دنبال آن نیستیم شادی ما را می دزدند.

اما نترس دوست من زمان آن فرا رسیده است که آن عادات را کنار بگذارید و شادی خود را به دست آورید.

۱) کمال گرا بودن – در سختی های زندگی شاد بمانید

بگذار با تو هم سطح بشم من در مسیر کمال گرایی بوده ام، و اجازه دهید به شما بگویم، این یک مسیر تاریک و پرپیچ و خم است. فشار مداوم برای اندازه گیری استانداردهای غیرممکن؟ این دستور العملی برای استرس، اضطراب و شک و تردید نسبت به خود است.

اما نکته مهم اینجاست: کمال گرایی تمام چیزی نیست که باید باشد. مثل تعقیب سراب است، همیشه دور از دسترس. ما در نهایت آنقدر روی عیب‌هایمان تثبیت می‌شویم که فراموش می‌کنیم در طول مسیر پیروزی‌ها را جشن بگیریم.

کنار گذاشتن کمال گرایی به معنای رضایت دادن به حد متوسط ​​نیست. این در مورد این است که به خود اجازه دهید انسان باشید، اشتباه کنید، و از آنها یاد بگیرید و رشد کنید.

۲) کار بیش از حد – در سختی های زندگی شاد بمانید

در دنیایی که مملو از شلوغی مداوم است، گرفتار شدن در گردباد کار بیش از حد بسیار آسان است. آنجا بوده‌ام، این کار را انجام داده‌ام – و اجازه دهید به شما بگویم، این یک مسیر سریع برای فرسودگی است.

اما راستش را بگوییم، این همه شلوغی اغلب منجر به استرس زیاد و رضایت بسیار کم می شود. به من اعتماد کن، من راه سختی را یاد گرفته ام.

ما این ایده را فروخته ایم که ارزش ما با بهره وری ما سنجیده می شود، اما اجازه دهید به شما یادآوری کنم – شما بیشتر از مجموع لیست کارهایتان هستید. وقت آن است که با کار زیاد خداحافظی کنید و حق استراحت و شارژ مجدد خود را پس بگیرید.

۳) مقایسه خود با دیگران – در سختی های زندگی شاد بمانید

اعتراف می‌کنم، من هم آنجا بوده‌ام – گرفتار جذابیت زندگی به ظاهر عالی دیگران. و فکر می‌کنم وقتی می‌گویم مقایسه نقطه مقابل رضایت است، برای همه صحبت می‌کنم. این لذت سفر را از ما می گیرد و ما را نسبت به پیشرفت و دستاوردهای خود کور می کند.

توصیه صمیمانه من به شما این است: بازی مقایسه را کنار بگذارید و روی زندگی خود تمرکز کنید. سفر شما منحصراً متعلق به شماست، و لذت واقعی از پذیرفتن هر مرحله از آن ناشی می شود، بدون نیاز به فیلتر.

۴) نادیده گرفتن سلامتی – در سختی های زندگی شاد بمانید

آنها می گویند: “سلامتی ثروت است.” این جمله ای است که دارای مقدار زیادی حقیقت است. سلامت جسمانی شما می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت روانی و عاطفی شما داشته باشد.

نادیده گرفتن سلامت خود – چه حذف وعده های غذایی، نخوابیدن کافی یا اجتناب از ورزش منظم – می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود. این می تواند احساس بی حالی، بی ثمری و حتی ناراحتی در شما ایجاد کند.

آیا می دانستید که فعالیت بدنی باعث ترشح اندورفین می شود که اغلب به عنوان هورمون های “احساس خوب” بدن شناخته می شود؟ ورزش منظم می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، سطح استرس را کاهش دهد و شادی کلی شما را افزایش دهد.

وقتی از سلامت جسمانی خود مراقبت می کنید، پایه ای قوی برای رشد شادی ایجاد کرده اید. بدن شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد و احتمالاً خلق و خوی شما نیز از همین روش پیروی خواهد کرد.

۵) سرکوب احساسات

همه ما آنجا بوده‌ایم – احساس موجی از احساسات و غریزه پایین انداختن آن، پنهان کردن آن. اغلب به ما آموخته اند که نشان دادن برخی از احساسات نشانه ضعف است، بنابراین چهره شجاعی به خود می گیریم و احساسات خود را برای خود نگه می داریم.

اما سرکوب احساسات مانند تلاش برای نگه داشتن یک توپ ساحلی زیر آب است. تلاش زیادی می‌طلبد، و در نهایت، وقت تلف کردن است. وقتی احساسات خود را جمع می کنیم، آنها ناپدید نمی شوند. آنها در طول زمان ایجاد می شوند و می توانند منجر به استرس، اضطراب و حتی مشکلات جسمی شوند.

وقتی به خود اجازه می دهید تا احساسات خود را به طور کامل احساس کنید، راه را برای شادی واقعی هموار می کنید. این خوشبختی است که از اصالت ناشی می شود، از صادق بودن به آنچه هستید و احساسی که دارید.

۶) همیشه به دنبال راحتی هستید

راحتی فریبنده است. آشنا، ایمن و آسان است.

اما نکته اینجاست: رشد اغلب خارج از مناطق راحتی ما اتفاق می افتد. در چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، ریسک‌هایی که می‌پذیریم و تجربیات جدیدی که در آغوش می‌گیریم، واقعاً در مورد خود می‌آموزیم و افق‌های خود را گسترش می‌دهیم.

راحت ماندن در منطقه آسایش شما بلیط سریع رکود است. این مسیر سریع برای از دست دادن رویاهای خود، دور زدن تجربیات جدید و متوقف کردن رشد شخصی است.

گوش کنید: باید به خود فرصت دهید تا علایق جدید را کشف کنید، مهارت های جدید بیاموزید و با افراد جدید ملاقات کنید. این تنها راهی است که می توانید فضایی برای رشد و توسعه شخصی ایجاد کنید – و در نهایت، برای احساس عمیق تر رضایت و شادی.

۷) نگه داشتن کینه

این کاملاً طبیعی است که وقتی کسی به ما ظلم می کند احساس خشم یا آسیب دیدگی داشته باشیم. اما نکته اینجاست: نگه داشتن آن منفی بودن مانند زنجیر کردن خود به یک لنگر سنگین است. شما را به پایین می کشاند و شما را در چرخه ای از رنجش و تلخی گیر می اندازد.

اما حدس بزنید چی؟ شما قدرت رها شدن را دارید. بخشش سلاح مخفی شماست. این در مورد توجیه رفتار شخص دیگر یا فراموش کردن آنچه اتفاق افتاده نیست. این در مورد رهایی خود از قید رنجش و بازپس گیری آرامش است.

به من اعتماد کن، من آنجا بوده ام. و بگذارید به شما بگویم، وقتی بالاخره رها کردید و ببخشید، مثل وزنه ای است که از روی شانه هایتان برداشته شده است. احساس سبک تر، آزادتر و زنده تر از همیشه خواهید کرد.

افکار شما، انتخاب های شما و مسیر شما همگی در کنترل شما هستند و شما را به سمت تحقق هدف هدایت می کنند. پس با قلبی باز، ذهنی پذیرا و آمادگی برای تکامل به این سفر نزدیک شوید.

در نهایت، شادی صرفاً به سرخوشی مداوم مربوط نمی شود . این در مورد سرزندگی، ارتباط و هدف است. این در مورد ایجاد یک زندگی همسو با جوهر و آرزوهای شما است.آن سفر اصالت یک ماجراجویی باشکوه است که در انتظار آغوش شماست.

مطالعه بیشتر