اگر احساس خوشبختی در زندگی ندارید، با این ۸ عادت روزانه خداحافظی کنید!

اگر احساس خوشبختی در زندگی ندارید، با این ۸ عادت روزانه خداحافظی کنید!

اگر احساس خوشبختی در زندگی ندارید، با این ۸ عادت روزانه خداحافظی کنید!

اگر احساس خوشبختی در زندگی نمی کنید، با این 8 عادت روزانه خداحافظی کنید!
اگر احساس خوشبختی در زندگی نمی کنید، با این ۸ عادت روزانه خداحافظی کنید!

همه ما آرزوی خوشبختی در زندگی را داریم، اینطور نیست؟ اما گاهی اوقات به نظر می رسد که دور از دسترس است. شما ممکن است همه کارها را «درست» انجام دهید، تمام کارهایی را که جامعه به شما می‌گوید علامت بزنید، و همچنان احساس ناراحتی کنید.

این یک مشکل رایج است. بسیاری از ما درگیر کارهای روزمره می شویم که به نظر می رسد به جای اینکه شادی را به آن بیافزایند، آن را از زندگی می گیرد. احساس خوشبختی در زندگی

حدس بزن چی شده؟ مشکل ممکن است شما نباشید، بلکه عاداتی باشد که پرورش داده اید.

دکتر صفایی مقدم
دکتر صفایی مقدم

جهت مشاوره انلاین و اینترنتی ، غیر حضوری از ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.

تماس و واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۴۹۴۸۷

در این مقاله، ۸ عادت روزانه را بررسی می‌کنیم که می‌تواند بین شما و شادی که لایق آن هستید قرار بگیرد.

پس بیایید شروع کنیم،

۱) عادت به مقایسه – احساس خوشبختی در زندگی

بگذارید یک داستان شخصی را با شما به اشتراک بگذارم.

چند سال پیش، متوجه شدم که دائماً در فیدهای رسانه های اجتماعی می چرخم و زندگی خود را با زندگی به ظاهر عالی دیگران مقایسه می کنم. طاقت فرسا بود و باعث شد من احساس ناراحتی و بی کفایتی کنم.

مطمئنم شما هم آنجا بوده اید. گرفتار شدن در دام آسان است، به خصوص در این عصر دیجیتال.

اما نکته اینجاست: مقایسه دزد شادی است. این فقط به شما کمک می کند که احساس کنید کافی نیستید . 

برای مطالعه بیشتر : مثبت اندیشی

چگونه در خود شادکامی بیشتری ایجاد کنیم؟

۲) فکر کردن بیش از حد به همه چیز – احساس خوشبختی در زندگی

فکر کردن بیش از حد نتیجه را تغییر نمی دهد – فقط آرامش شما را می دزدد و شما را در چرخه نگرانی و استرس گیر می اندازد.

من عادت داشتم تک تک جزئیات زندگی ام را بیش از حد تجزیه و تحلیل کنم، از آنچه در جلسه ای در محل کارم گفتم تا اینکه چرا یکی از دوستان فوراً به پیامم پاسخ نمی دهد. داشت تخلیه می شد و خوشحالی را از من گرفت.

اگر شبیه شما به نظر می رسد، به یاد داشته باشید: گاهی اوقات همه چیز همان طور که به نظر می رسد، بدون هیچ معانی یا پیامدهای پنهانی است. 

۳) حذف وعده های غذایی – احساس خوشبختی در زندگی

زمانی که عجله دارید یا سعی می کنید وزن کم کنید، حذف وعده های غذایی ممکن است یک عادت بی ضرر به نظر برسد. اما آیا می دانستید که می تواند بر روحیه و شادی کلی شما تأثیر زیادی بگذارد ؟

وقتی وعده های غذایی را حذف می کنید، سطح قند خون شما کاهش می یابد که می تواند منجر به تغییرات خلقی، خستگی و مشکلات در تمرکز شود.

گوش کنید: اگر اخیراً از وعده‌های غذایی غافل شده‌اید، وقت آن رسیده است که تغییر کنید. وعده های غذایی متعادل و منظم را در اولویت قرار دهید. نه تنها نشاط فیزیکی را افزایش خواهید داد، بلکه دنیایی از فواید را برای سلامت عاطفی و رفاه خود نیز باز خواهید کرد.

به من اعتماد کنید، این یک تغییر کوچک است که می تواند تفاوت چشمگیری در احساس شما، چه در درون و چه در خارج، ایجاد کند.

۴) بی توجهی به مراقبت از خود – احساس خوشبختی در زندگی

بسیاری از ما با این تصور که کارهای مهمتری برای انجام دادن وجود دارد، دست از مراقبت از خود بر می داریم. اما حقیقت اینجاست: هیچ چیز – نه کار، نه تعهدات خانوادگی، نه حتی افراد دیگر – مهمتر از شما نیستند.

ما انرژی خود را در کار، مراقبت از دیگران و انجام مسئولیت ها صرف می کنیم. اما ما یک چیز مهم را فراموش می کنیم – نمی توانیم از یک چاه خشک آب بکشیم. 

اگر از مراقبت از خود غافل شده اید ، وقت آن رسیده که اولویت بندی کنید. شما شایسته این هستید که از خود مراقبت کنید، استراحت کنید، خود را شارژ کنید و کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید. به من اعتماد کن، این یک دنیای متفاوت در خوشبختی شما ایجاد می کند.

۵) در حالت خودکار

مدت زیادی در اتوپایلوت گیر کرده بودم. بیدار شو، کار کن، بخور، بخواب، تکرار کن. احساس می کردم که من فقط وجود دارم، نه زندگی.

می بینید، وقتی در اتوپایلوت هستید، به طور کامل در زندگی خود حضور ندارید. شما فقط در حال گذراندن مراحل مختلف هستید، نه اینکه واقعاً از آنچه در حال رخ دادن است لذت ببرید یا لذت ببرید.

رهایی از این چرخه برای من بازی را تغییر داد. من شروع به تمرین ذهن کردم و برای لذت بردن از هر لحظه زندگی وقت گذاشتم. این یک حس تازه از شادی و قدردانی از زندگی را به ارمغان آورد.

اگر شما هم از عالت خودکار استفاده می‌کنید، روز خود را با تعیین اهدافی که می‌خواهید ظاهر شوید و با دنیا ارتباط برقرار کنید شروع کنید.

با انتخاب آگاهانه تمرکز و طرز فکر خود، می توانید از حالت خلبان خودکار فاصله بگیرید و با عمد به لحظات خوب نزدیک شوید.

 ۶) در منطقه آسایش خود هستید

ما اغلب به آنچه آشناست پایبند هستیم زیرا احساس امنیت می کنیم. اما آیا می دانستید که خارج شدن از منطقه راحتی می تواند به میزان قابل توجهی شادی شما را افزایش دهد؟

وقتی خودتان را به چالش می‌کشید و چیزهای جدید را امتحان می‌کنید، نه تنها خود را به روی تجربیات و فرصت‌های جدید باز می‌کنید، بلکه اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری را نیز ایجاد می‌کنید.

از اینکه کمی اوضاع را تغییر دهید نترسید. به دنبال شغلی بروید که به آن علاقه داشتید، سرگرمی جدیدی را شروع کنید، به جایی سفر کنید که قبلاً هرگز نرفته اید. لذت کشف چیزهای جدید می تواند واقعاً هیجان انگیز باشد.

۷) نگه داشتن کینه ها

کارشناسان بهداشت خاطرنشان می کنند که کینه توزی که بر سلامت عاطفی شما سنگینی می کند، می تواند اثرات مضری بر سلامت جسمانی داشته باشد. آنها شامل افزایش سطح استرس، عملکرد ضعیف سیستم ایمنی و افزایش خطر مشکلات قلبی عروقی هستند.

بعلاوه، بخشش به معنای عذرخواهی از اعمال دیگران یا فراموش کردن صدمات گذشته نیست. این در مورد رهایی خود از چنگال رنجش و بازپس گیری قدرت است.

رها کردن کینه شما را از زیر بار احساسات منفی رها می کند و احساس آزادی و رهایی بیشتری را در خود باز می کند.

۸) بی توجهی به تعاملات اجتماعی

ارتباط انسانی یک جنبه اساسی از رفاه، ارائه حمایت، تعلق و احساس اجتماع است.

با منزوی کردن خود، خود را از این مزایای حیاتی محروم می‌کنید که منجر به احساس تنهایی، قطع ارتباط و ناراحتی می‌شود.

درگیر شدن در تعاملات اجتماعی، اعم از گذراندن وقت با دوستان، خانواده یا شرکت در فعالیت های گروهی، احساسات مثبت را پرورش می دهد، سلامت روان را افزایش می دهد و احساس رضایت را تقویت می کند.

قدرت ارتباط اجتماعی را در آغوش بگیرید و ببینید که چگونه زندگی شما را برای بهتر شدن تغییر می دهد.

شادی: در زندگی روزمره است

در پایان، رهایی از این ۸ عادت روزانه فقط یک قدم نیست. این یک جهش به سوی یک زندگی پر جنب و جوش تر و رضایت بخش است.

با کنار گذاشتن الگوهای فکری منفی، اولویت دادن به خودمراقبتی، پرورش ارتباطات واقعی و پذیرفتن قدردانی، مسیری را ایجاد می کنید که با شادی و هدف روشن شده است.

این را در نظر داشته باشید: خوشبختی یک خط پایان دور نیست. این مناظر در طول سفر است – سفری که ما با انتخاب های روزانه خود شکل می دهیم.  

دکتر پروانه صفایی مقدم ، روانشناس خوب ، روانشناس خوب زن ، دکتر روانشناس

مطالعه بیشتر